Кубинський
танець – твір рухливого темпераментного характеру.
Форма – проста двочастинна,
зі вступом та короткою двотактовою кодою.
Фактура-гомофонно-гармонічна.
Вступ та перша частина написані в тональності а-moll, друга частина –
в A-dur.
Перші чотири
такти вступу написані в розмірі 3\8, і диригуються за однодольною схемою, далі при
зміні розміру на 3\4 і до кінця п’єси слід застосувати тридольну схему
тактування.
Танець
виконується в темпі Allegro без змін.
Вже перший
акцентований акорд початку твору, відразу налаштовує слухача на рухливий,
танцювальний характер. Енергійний вступ складається з двох елементів.
Перший – основний матеріал, - оркестрове tutti, звучить
нюансом f. В 5 такті відбувається зміна розміру. Другий
елемент (7-10 такти) – демонстрація ритмічного малюнку, на фоні якого
розгортаються події першої частини п’єси.
Динаміка
котрасна - два такти f, два такти Р.
Після вступу
слід організувати досить непростий для виконання малюнок
Вперше виклад
тематичного матеріалу проводять скрипки, на фоні темпераментного акомпанементі
ритм-кобз.
В 22 такті
звучать короткі підголоски соло 1 та 2 кобз, та смичкових альтів.
В Ц.3 тему
підхоплюють кобзи і сопілка. В 2 такті Ц.3 в партії баянів з’являється
фігураційний акомпанемент, який триває до
Ц.4, і знову мелодія повертається до скрипкової групи.
Закінчується
перша частина твору кульмінаційним проведенням теми, в чотирьохтактовому
викладі мелодії.
Друга частина
починається зміною ритмічного малюнку акомпанементу який звучить нюансом f. Кастаньєти замінюються бубном,
відбувається діалог кларнета і скрипок.
Форма діалогу –
запитання – відповідь. Слід звернути увагу на рельєфне виконання морденту в 4
такті Ц.5, та в подальших тактах партії скрипок.
За два такти до
Ц.7 інструментам низького регістру слід підкреслити кожну долю тактів. У Ц.7
мелодію виконують баян і сопілка. Відбувається зміна тембру в проведенні
тематичного матеріалу(флейта – баян в октаву), а також зміна нюансування,-
таким чином здійснюється динамічний контраст при незмінному тематизмі.
Скрипкам на
початку Ц.7 і далі в 5-6 тактах слід застосувати прийом „sul ponticello” (гра біля
підставки). Виконання контрапунктичної лінії першої скрипки, а з 5 такту другої
штрихом стаккато, вносить в образ елемент граційності.
Кульмінація
готується динамічно до Ц.9, двотактовим триоктавним унісоном оркестру, від Р до
f і виконання бандурою гліссандо.
Кульмінаційну
тему проводять: сопілка, кларнет, скрипки, бандура. У Ц.10 в 7 такті знову з’являється
маркато в партії басового голосу.
Тема 3 такту яку
проводять духові і скрипки прикрашається фонорноментальною фігурацією у
виконанні першого баяна.
Коротка
кода побудована на інтонаціях вступу, її зміст стверджує загальний
темпераментний характер твору.
Комментариев нет:
Отправить комментарий